raita

19.4.2012

Haluaisin olla!

Tälläisena ylityöviikkona tulee väkisinkin mieleen: minkä muun ammatin olisinkaan voinut valita?

Voisin valita oikeastaan minkä tahansa ammatin (paitsi ne mitä jo olen kokeillut/kokenut), ja lähteä kokeilemaan olisiko tämä minun juttuni, sillä olen utelias ja haluaisin kokeilla paljon erilaisia aloja ja töitä.

Kunnes vastaan tuli monta haaveammattia jotka kaatuvat johonkin... joten:

Haluaisin, mutten voi olla:

Malli
Ei mun naama eikä kroppa vaan mene siihen muottiin vaikka kuinka survoisin. Puolitoistametrinen irvistelijä vatsamakkaroilla ei vaan kuullosta kovin kuvattavalle. En jotenkin kuvaustilanteessa enää hallitse mun naamaa enkä kroppaa ja ne on aina ihan päin seiniä ja mäntyjä. Ha! Mä oon vähän kuin Chandler! =D


Kenkäsuunnittelija
Oih. Tämä olisi unelma. Mutta todella todella todella hankalaa saavuttaa. Pitäisi olla maailman paras kenkäsuunnittelija ja siltikin hukkuisi ehdokkaiden alle kun en koskaan osaisi markkinoida tai myydä itseäni ja tuotteitani. Mutta kun olen vain ihan hyvä. Se ei riitä tällä alalla.


Radiojuontaja
Tätä olen miettinyt kauan. Tämä olisi niin kivaa! Minä höpöttelen niin mielelläni joutavia! Ja mutta tulee tässä: minä takeltelen ja änkytän. Mun ajatus juoksee niin nopeaan etten ehdi sanomaan asioita siinä tahdissa ja siksi lauseet tulee pätkittäin suusta tai puolet asioista unohtuu välissä tai sanon asiat väärin. Todella ärsyttävää kun pää muodostaa täydellisiä kirjakielellisiä lauseita ja ulos tulee: ööö... no ku... siis... emmie tiiiijjä... Tää olis niin ihanaa kuultavaa radiossa!


Sirkustaiteilija

Sirkuksen moniosaaja joka tekee trapetseja ja eläintenkesytystä ja taikoja ja akrobatiaa ja jopa niitä pellepöllöilyjä. Ihania rooleja kaikki! Pidän korkeista paikoista ja itseni ja kehoni haastamisesta. Eläimet on ihania ja osaan olla pöllö itsekin! Taikatemppuja olen harrastellut pikkutyttönä aina kun mahdollista. Rakastan lavalla olemista kaikissa sen muodoissa. Mutta tämä olisi pitänyt aloittaa jo kakarana, tai sitten syntyä kiinalaiseksi että pystyisi koskaan olemaan niin taitava kuin haluaisin olla. Ja valitettavasti suurin osa sirkuslaisista joutuu elämään kiertolaisina, ainakin suurehkon osan vuodesta. Minä pidän siitä että minulla on oma koti ja oma sänky jonne käpertyä.


Astronautti
Kuu. Avaruus. Ihanaa. Huoh. Mission impossible. Itkisin varmasti jos pääsisin kävelemään kuun pinnalla.


Rallikuski
 Oi voih. Harrastan tätä kaduilla ja teillä jo muutenkin niin kun sitä saisi luvan kanssa rällästellä! Autolla kaasuttelu on varsinkin keväisin sulalla tiellä jotain niin terapeuttista ja saa aina hymyn huulille. Saisi ammatikseen ajaa kovaa ja revitellä! Voiko parempaa enää olla?! Tämäkin ammatti olisi ollut hyvä aloittaa jo pienenä. Tosin kuka estää osallistumasta jokkis-kisoihin? hmm... harrastus? Ja miun autoa käytetään jo muutenkin rallissa (kuten kuvassa)!


Stunttimies/nainen

Äää! Tää olis niin killeri! Ehkä jopa kirjaimellisesti, mut vau! Sais loikkia korkeissa paikoissa, räjähdellä ja palaa, ajaa kovaa ja törmäillä, kiipeillä... lista on loputon! Siis ihan täydellinen työ! Mutta tässä maassa aika olematon ammattikunta. Eikä varmastikaan mulla riitäisi fysiikka ja uskallus kaikkeen mahdolliseen. Mutta huh voih silti.


Karkkitehtailija
Ja vielä tälläisessa tehtaassa! Eli toisin sanoen haluaisin olla Willy Wonka. Tehtaassa missä lauletaan ja keksitään hassun hauskoja uusia karamelleja ja suklaalaatuja, ja lennetään ja ennen kaikkea maistellaan karkkeja. Mmmmmm-mmm. Vatsa kiittää. Tai suun makunystyrät. Mutta myös sellainen oikea karkkitehtailija voisin olla joka tekisi kaiken vielä käsin, eikä isoilla koneilla isoissa tehtaissa missä ei edes näe itse tuotetta ennen kuin se tulee hihnalta pakattuna. Taitaa olla jo lähes kuollut ammatti se...


Koemakaaja
Tämä Ankkalinnastakin tuttu ammatti olisi lempparini. Voisin olla vaikka sellainen näyteikkunassa tyytyväisenä kuola poskella makaava unenammattilainen. Olisin hyvä testaamaan sänkyjen kestävyyttä, sillä minun sänkyni näyttää taistelutantereelta aina aamuisin. Onneksi mies on ihan samanlainen joten ei näy kumpi nukkuu millä puolella. Mutta nukkumisen osaan. Kunhan tästä oikeasti tulee ammatti niin olen ensimmäisten työnhakijoiden joukossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti